Δράση δικτύωσης με το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας υλοποιήθηκε στις 21 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Σχολεία για όλους: Συμπερίληψη παιδιών προσφύγων».
Στόχος της δραστηριότητας ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας για το θέμα του ρατσισμού, με εστίαση στη συμπερίληψη των μαθητών/τριών προσφύγων. Συντονιστής της δράσης ήταν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Σαμούρης Διονύσης. Η δράση υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού Αράπη Σταυρούλας και των μαθητών/τριών της Τάξης Υποδοχής. Από το 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας, συμμετείχε ο Διευθυντής κ. Μήτραινας Γεώργιος και τμήμα της Α΄ τάξης.
Ο κ. Σαμούρης καλωσόρισε τους μαθητές/τριες του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας συνδέοντας την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης με την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού μέσω της ανάγνωσης του ποιήματος «Όταν γεννιέμαι είμαι μαύρος, όταν γεννιέσαι είσαι ροζ..», γραμμένο από ένα παιδί στην Αφρική το 2006 (το ποίημα προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα της χρονιάς). Τόνισε τη σημασία του σχολείου για τη διαμόρφωση πολιτών χωρίς ρατσιστικές αντιλήψεις και αναφέρθηκε στην Τάξη Υποδοχής που λειτουργεί στο σχολείο και τον σκοπό της, τους μαθητές/τριες που φοιτούν σε αυτή και τις χώρες καταγωγής τους, τη σημασία της παρουσίας των μαθητών/τριών αυτών για το σχολείο και τη σημασία της συμπερίληψή τους στο σχολείο.
Η εκπαιδευτικός της Τάξης Υποδοχής Αράπη Σταυρούλα παρουσίασε τις δραστηριότητες συμπερίληψης που υλοποιούνται στο σχολείο στο πλαίσιο του Προγράμματος «Σχολεία για όλους: Συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία»: Δημιουργία «ομάδας συνεργασίας», που αποτελείται από μαθητές/τριες Έλληνες/νίδες, αλλοδαπούς/ές και πρόσφυγες και έχει σκοπό τη στήριξη των μαθητών/τριών προσφύγων από τους συμμαθητές/τριες τους τόσο στο μάθημα όσο και στις δραστηριότητες του σχολείου. Ενημέρωση των μαθητών προσφύγων με κείμενα μεταφρασμένα στη μητρική τους γλώσσα, όπως ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου, και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας με αξιοποίηση υλικού μεταφρασμένο στη γλώσσα τους, καθώς η χρήση της μητρικής γλώσσας επηρεάζει σημαντικά την ένταξη των προσφύγων μαθητών/τριών και τις σχολικές επιδόσεις τους. Ενημέρωση των μαθητών/τριών του σχολείου και συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, αποτύπωση σκέψεων και συναισθημάτων σε κολάζ με γραπτό κείμενο, σκίτσα, φωτογραφίες. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου από μαθητές/τριες τους σχολείου για την ευαισθητοποίηση στην πολιτισμική διαφορετικότητα με στόχο οι μαθητέ/τριες να κατανοήσουν τις προκαταλήψεις τους καθώς και το πώς ο τρόπος που προσεγγίζουν τη διαφορετικότητα μπορεί να επηρεάσει τη σχολική ζωή. Παρακολούθηση ταινιών μικρού μήκους με θέμα τη διαφορετικότητα, συζήτηση για τη διαφορετικότητα στον χώρο του σχολείου, προτάσεις των μαθητών/τριών για τον περιορισμό των περιστατικών διακρίσεων στο χώρο του σχολείου.
Στη συνέχεια, ο Μ., μαθητής πρόσφυγας από το Ιράν, εκπροσωπώντας όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες της Τάξης Υποδοχής, μίλησε για τη ζωή του στο σχολείο μας: τους καθηγητές και τους συμμαθητές του, τα μαθήματα που του αρέσουν, τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει. Μαθητές του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας έκαναν ερωτήσεις στον Μ. για τη ζωή και το σχολείο στη χώρα καταγωγής του και με έκπληξη άκουσαν πόσο διαφορετικό είναι το σχολείο στο Ιράν.
Στο τέλος της διαδικτυακής συνάντησης των δύο σχολείων ο Διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Νίκαιας κ. Μήτραινας αναφέρθηκε στην προσφυγική καταγωγή των κατοίκων της περιοχής. Αδιάψευστος μάρτυρας αποτελεί το παλιό χαμάμ που βρίσκεται στο προαύλιο του 3ου Γυμνασίου, το οποίο ήταν το πρώτο λουτρό της περιοχής χτισμένο το 1924, για την εξυπηρέτηση των Μικρασιατών προσφύγων.