• Staff/Parents
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • Λειτουργία
    • Ωράριο Λειτουργίας
    • Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σχολείου
    • Τηλεκπαίδευση
    • Ώρες Ενημέρωσης Γονέων
    • Χαρακτηρισμός Φοίτησης Μαθητών
    • Υπεύθυνη Δήλωση Εγγραφής
    • Ενισχυτική Διδασκαλία
    • Ενδοσχολική Βία-Υλικό
    • Σχολική Ψυχολόγος-Κοινωνική Λειτουργός
    • Πολιτική Προστασία
    • Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
    • Νομοθετικό Πλαίσιο
      • Εγγραφές-μετεγγραφές-φοίτηση
      • Λειτουργία Γυμνασίων-Αξιολόγηση μαθητών
  • ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
    • Ιστορικό
    • Αρχείο
    • Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας
      • Αυτοαξιολόγηση 2023-2024
      • Αυτοαξιολόγηση 2022-2023
      • Αυτοαξιολόγηση 2021-2022
    • Εκπαιδευτικοί
    • Μαθητές
    • Υπεύθυνοι καθηγητές τμημάτων
    • Υποδομές
      • Αίθουσα Εκδηλώσεων
      • Αίθουσα Καλλιτεχνικών
      • Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων
      • Αίθουσα Μουσικής
      • Βιβλιοθήκη
      • Εργαστήριο Πληροφορικής
      • Εργαστήριο Τεχνολογίας
      • Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών
      • Φυσική Αγωγή
    • Φορείς
      • Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
  • ΕΝΤΑΞΗ – ΥΠΟΔΟΧΗ
    • Τμήμα Ένταξης
      • Ιστορικό Τ.Ε.
      • Λειτουργία
      • Εκπαιδευτικό Προσωπικό
      • Τμήματα
    • Τμήμα Υποδοχής
      • Εβδομαδιαίο πρόγραμμα Τ.Υ.
    • Υποστηρικτικό Υλικό Για Αλλόγλωσσους
  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    • Αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο
    • Πολιτιστικά Προγράμματα
      • Σχολικό έτος 2017-2018
      • Σχολικό Έτος 2016-2017
      • Σχολικό έτος 2015-2016
      • Σχολικό έτος 2014-2015
      • Σχολικό Έτος 2013-2014
    • Σχολική Εφημερίδα: Τα τυπάκια
    • Αθλητικές Δραστηριότητες-Εκδηλώσεις
      • Αθλητικές δραστηριότητες 2017-2018
    • Καλλιτεχνικά-Εκδηλώσεις
      • Καλλιτεχνικές Εκδηλώσεις 2023-2024
      • Καλλιτεχνικές Εκδηλώσεις 2022-2023
      • Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις 2017-2018
    • Διδακτικές Επισκέψεις – Εκδρομές
      • Εκδρομές Σχολικού Έτους 2024-2025
      • Εκδρομές Σχολικού Έτους 2023-2024
      • Εκδρομές Σχολικού Έτους 2022-2023
      • Εκδρομές Σχολικού Έτους 2017-2018
      • Εκδρομές σχολικού έτους 2016-2017
      • Εκδρομές Σχολικού έτους 2015-2016
    • Αγωγή Υγείας
      • Αγωγή υγείας 2017-2018
    • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
      • Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 2021-2022
      • Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2017-2018
      • Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2016-2017
      • Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2015-2016
    • Εκδηλώσεις -Γιορτές
      • Εκδηλώσεις 2024-2025
      • Σχολικές Γιορτές 2023-2024
      • Σχολικές Γιορτές 2017-2018
      • Εκδηλώσεις 2016-2017
      • Εκδηλώσεις 2015-2016
      • Σχολικές γιορτές 2016-2017
        • Γιορτή 25ης Μαρτίου 2017
        • Γιορτή Χριστουγέννων σχ.έτους 2016-2017
        • Γιορτή 28ης Οκτωβρίου
      • Σχολικές γιορτές 2015-2016
        • Γιορτή 25ης Μαρτίου
    • Εκπαιδευτικοί Όμιλοι
      • Σχολικό Έτος 2023-2024
      • Σχολικό Έτος 2022-2023
    • Ερωτηματολόγιο για Αναβάθμιση της Ιστοσελίδας
  • ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
    • Το Πρόγραμμα
    • Ακαδημία Επιμόρφωσης
    • Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
    • Πολυγλωσσικές Γωνιές
    • Ομάδα Συνεργασίας Μαθητών/τριών
    • Ευαισθητοποίηση στην Πολιτισμική Διαφορετικότητα
    • STOP Στις Διακρίσεις
    • Δράση Δικτύωσης Σχολείων
    • Ενημερωνόμαστε για τα Aνθρώπινα Δικαιώματα- Εκφραζόμαστε για τα Aνθρώπινα Δικαιώματα
    • Δημιουργούμε Με Aφόρμηση Το Ποίημα Ενός Συμμαθητή Μας Πρόσφυγα
    • Γνωριμία Mε Tους Συμμαθητές Και Τις Συμμαθήτριές Μας
    • Δελτίο Τύπου Παρουσίασης Του Προγράμματος
    • Συμμετοχή Στο Συνέδριο Του Προγράμματος «Σχολεία για όλους»
  • ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
    • Ενισχυτική διδασκαλία-Υλικό
    • ‘Υλη Επαναληπτικών Εξετάσεων Σεπτεμβρίου
    • Εκπαιδευτικό Υλικό
      • Ανθρωπιστικές Επιστήμες
      • Θετικές Επιστήμες
      • Χημεία
      • Τέχνη , Αθλητισμός & Πολιτισμός
      • PROJECT 2015-2016
  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ
    • Εκδηλώσεις Συλλόγου Γονέων
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • Slider-1
  • Slider-2
  • Slider-3-e1456306269471
  • Slider-4
  • Slider-5
  • DSC_0780-e1453190588509

Δραστηριότητα ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών στην πολιτισμική διαφορετικότητα υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2022, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Σχολεία για όλους: Συμπερίληψη παιδιών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία». Στη δραστηριότητα συμμετείχαν τα τμήματα Α2, Β2, Γ1, Γ2, Γ3, Γ4, τμήματα στα οποία φοιτούν και μαθητές/τριες πρόσφυγες και μετανάστες.

Αρχικά οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν βίντεο με θέμα  τη διαφορετικότητα, τον ρατσισμό, την αποδοχή του άλλου.  Τα βίντεο ήταν τα εξής: «Τα γυαλιά της διαφορετικότητας» (1ο και 2ο),  «Άσμα» και «Ο τοίχος». Με αφόρμηση το περιεχόμενο των βίντεο, ακολούθησε συζήτηση με τους/τις μαθητές/τριες με στόχο την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στο φαινόμενο του ρατσισμού και σε έννοιες όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Στη συνέχεια, μοιράστηκε  στους/τις μαθητές/τριες ερωτηματολόγιο το οποίο περιλάμβανε δεκατρείς ερωτήσεις σχετικές με το θέμα και τους ζητήθηκε να το συμπληρώσουν ανώνυμα, επιλέγοντας για κάθε ερώτηση μία από τις ακόλουθες  απαντήσεις: «ποτέ, σχεδόν ποτέ, μερικές φορές, σχεδόν πάντα, πάντα». Το ερωτηματολόγιο είχε σκοπό οι μαθητές/τριες να προσδιορίσουν τη στάση τους σχετικά με την πολιτισμική διαφορετικότητα, να αναγνωρίσουν τις προκαταλήψεις τους, να κατανοήσουν πόσο σημαντική είναι για την επικοινωνία, τη συνεργασία και την ομαδικότητα η συμπερίληψη των προσφύγων, των αλλοδαπών, και γενικά των μαθητών που χαρακτηρίζονται διαφορετικοί, είτε εθνολογικά, είτε κοινωνικά, είτε θρησκευτικά κλπ.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου έγινε μέσα στην τάξη και αφιερώθηκαν δύο διδακτικές ώρες σε κάθε τμήμα, προκειμένου όχι μόνον να γίνουν κατανοητές οι ερωτήσεις και να απαντηθούν, αλλά και να εκφράσουν οι μαθητές/τριες τις απόψεις τους και μερικές φορές να γίνει και διάλογος μεταξύ τους για τα θέματα τα οποία θίγονται. Ακολούθως, έγινε επεξεργασία των απαντήσεων, οι οποίες απεικονίστηκαν μέσω γραφημάτων, και τα δεδομένα αξιοποιήθηκαν για τη εξαγωγή αντιπροσωπευτικών συμπερασμάτων.

Από τις απαντήσεις των μαθητών μπορούμε να εξάγουμε τα εξής συμπεράσματα:

Οι περισσότεροι/ες μαθητές/τριες έχουν εξοικειωθεί με την έννοια της πολιτισμικής διαφορετικότητας και είναι πάντα πρόθυμοι/ες να κάνουν φιλίες με ανθρώπους από διάφορες εθνότητες. Η πλειοψηφία των μαθητών/τριών αδιαφορεί για προκαταλήψεις και στερεότυπα και αποφεύγει να κάνει υποθέσεις χωρίς αποδείξεις για ένα άτομο η μία ομάδα ανθρώπων. Επίσης, οι πιο πολλοί/ές μαθητές/τριες, πλην κάποιων εξαιρέσεων, υποστηρίζουν ότι θα αντιδράσουν, όταν είναι παρόντες/ουσες την ώρα που κάποιος συνάνθρωπός τους ταπεινώνεται ή δέχεται λεκτικές επιθέσεις λόγω της διαφορετικότητάς του, ενώ κάνουν φιλίες και επικοινωνούν εύκολα με άτομα διαφορετικά από αυτούς/ές. Σχεδόν πάντα δείχνουν σεβασμό και ενδιαφέρον για τις ιδέες και τις πεποιθήσεις ανθρώπων με διαφορετική κουλτούρα. Μάλιστα, οι περισσότεροι/ες πάντα προτρέπουν τους ανθρώπους που είναι πολιτισμικά διαφορετικοί, να εκφράζουν τους προβληματισμούς τους και τις ανησυχίες τους. Τα δεδομένα, ταυτόχρονα, έδειξαν ότι η  πλειοψηφία των μαθητών/τριών δεν επηρεάζεται από τα φυσικά εξωτερικά χαρακτηριστικά, όταν επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους ή όταν πρόκειται να βγάλουν συμπεράσματα για τις ικανότητες αυτών. Αναγνωρίζουν ότι μερικές φορές οι άλλοι άνθρωποι μπορούν να έχουν στερεότυπα γι’ αυτούς/ές και προσπαθούν να ξεπεράσουν τέτοιου είδους αντιλήψεις. Παράλληλα, μεγάλη προτίμηση διαπιστώθηκε στην επιλογή «σχεδόν πάντα» αναφορικά με το γεγονός ότι οι μαθητές/τριες προσπαθούν να μάθουν για τον πλούτο των άλλων πολιτισμών, ενώ κατανοούν -εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- την έννοια του ρατσισμού και την επιρροή του στη ζωή των άλλων ανθρώπων.

ΓΡΑΦΗΜΑ 6 ΓΡΑΦΗΜΑ 5 ΓΡΑΦΗΜΑ 4 ΓΡΑΦΗΜΑ 3 ΓΡΑΦΗΜΑ 2 ΓΡΑΦΗΜΑ 1

Η δραστηριότητα οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Αλεξίου Ελένη ΠΕ02 (συντονίστρια), Σαμπατάκου Σταυρούλα ΠΕ02 και Χατζηελευθερίου Κωνσταντίνο ΠΕ01. Για την απεικόνιση των απαντήσεων μέσω διαγραμμάτων, συνεργάστηκε η εκπαιδευτικός Πασχαλίδου Μαρία ΠΕ03.

ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 182 ΝΙΚΑΙΑ 18454

  • 2104953941
  • 2104956915
  • mail@11gym-nikaias.att.sch.gr

© 11° Γυμνάσιο Νίκαιας 2016 - All rights reserved